En spegelbild av mig

Ganska lång.
Brunett men just nu rödtott.
En lugg som växer som ogräs.
En ganska söt näsa.
Fina ögon
Vackert men kanske inte perfekt leende.
En kurvig kropp.
Snygga bröst.
Grymt snygg rumpa.
Mjuk mage.
Sexig tjej.

Varje morgon ser jag mig själv i spegeln och försöker fokusera på det som är bra med mig. Alla har vi fula dagar då håret inte vill lyda eller då de kurvor som igår var snygga idag bara är tjocka. Dom dagarna är de positiva delarna svårare att hitta men förmodligen ännumer nödvändiga att belysa. Jag har min lista. Jag älskar min kropp. Vist skulle den kunna få vara 20-30 kg lättare, men den är snygg nu också. För utan min kropp hade jag varit någon annan. Nu är jag mig själv. Så varje morgon när jag passerar min spegel tänker jag ”shit va snygg du är” och de tänker jag även när jag har en ”tjock-ful”-dag. För om jag börjar dagen med en positiv tanke så blir resten av dagen lättare.

Pröva du också! Istället för att peka på alla dina brister när du ser dig i spegeln, lyft dina styrkor. Du kanske har otroligt vackra ögon eller en rumpa man skulle kunna dö för. Då är det dom sakerna du ska lägga fokus på. Göm dom inte! Har du en snygg rumpa så ska du ha byxor som visar den. Var stolt! Du är snygg!!

image

Kommentera

