Söndag – tankar om livet och vänner

Söndag. Dagen innan måndag. En dag som jag som barn förknippade med kyrkan och inte få leka med kompisar för vi skulle umgås med familjen. Söndagarna var inte alltid de roligaste jag visste som barn och inte som vuxen häller. Men nu idag älskar jag söndagar. Det är dagen som jag förknippar med vila och ro. Och att solen ofta skiner på söndagar gör ju att jag ofta är lycklig.

Så idag sitter jag i min soffa med min dator i knät och skriver. vad kan vara mer perfekt en söndag som denna. Solen skiner ute och jag känner hur solstrålarna värmer lägenheten. Från högtalarna strömmar det ut lovsånger. Och allt jag vill göra är att skriva och njuta av varje sekund. Jag har inga planer för dagen men har ändå sminkat mig som om jag skulle på dejt. När jag var liten hade jag ofta sådana dagar på helgerna. Jag kunde komma ut från mitt rum efter att ha haft ett eget litet disco och jag minns hur min pappa tittade på mig och log. jag hade då smink i hela ansiktet, gärna färgad ögonskugga och ett starkt läppstift. Och jag var övertygad om att nu var jag jättefin. De kanske inte var så smakfullt, men mina föräldrar bara log. Nu skulle jag i alla fall vilja påstå att jag är snyggare än då, mer smakfullt sminkad. 😉

Tänk va livet kan ta dig. Jag har haft ett ganska bra liv tycker jag personligen. Jag fascineras över vart jag har kommit. Jag har fortfarande svårt att förstå att jag har en egen lägenhet i en utav mina favorit städer. Att jag bor själv och tar hand om mig själv. Jag förundras över hur mina vänners liv har blivit. Tänk att när jag gick i typ 4:an så sa jag och in dåvarande bästa vän att vi skulle flytta ihop och alltid vara vänner. Idag ses vi aldrig, vi följer varandra på instagram men vi bor inte ens i samma stad. Tänk vad som kan hända på typ 13 år. När blev jag vuxen?

När jag går igenom mitt liv och de vänner jag haft och sedan kollar över vilka jag faktiskt fortfarande har kontakt med så blir jag lite mörkrädd. Tänk va lätt det är att växa ifrån varandra. Tror att jag får jobba mer på att hålla kontakten med de vänner jag har. De är ju på grund utav dem jag mår så pass bra som jag gör. Mina vänner är ju en del utav mitt liv vilket jag älskar.

Så till er mina vänner: Jag älskar er!

Kommentera

