Musik skall byggas utav glädje

Har du någonsin gått omkring och lyssnat på musik och helt plötsligt haft en känsla som om de bubblade i hela kroppen? Jag har det väldigt ofta. Jag har svårt att sitta stilla när det är bra musik på i lurarna. En låt kan beskriva en dag och en känsla så perfekt ibland. Är jag glad så spelas det jazz, samba, och disco här hemma. Är jag arg så går det rock och hård musik i högtalarna. Och om jag är ledsen så spelas det ballader och melodisk musik. Varje känsla har sin speciella sång.

Idag spelar jag min lista full med kärleks-sånger. De är en sådan där pysslig dag å de låtarna passar som bäst. Tänkte att jag skulle sprida lite till er så här får ni ett smakprov:

Kommentera

