En stjärna

Flera veckor efter alla andra så sitter jag nu och ser Oscarsgalan. En bit av mig är lite avundsjuk på alla dom stjärnorna som sitter i den stora lokalen. En bit av mig har alltid drömt om att få bli en stjärna på filmduken. Det var en utav mina första drömmar. När jag var liten handlade det mest om att synas och få stå i ljuset och få framträda. Jag har alltid älskat att framträda. Idag handlar det om något annat. Idag skulle jag vilja göra skillnad och betyda något för någon. Bli någon som man kan se upp till, en förebild.

Men att stå i ljuset kan nog vara väldigt ensam tror jag. Och jag tycker inte om att vara ensam. Så vist borde man väl kunna bli en stjärna och ändå ha fötterna på jorden? Jag är helt övertygad om detta.

Jag har många enorma stjärnor i min närvaro. Så jag vill uppmuntra dig till att vara en stjärna. Lys i vardagen med glädje och givmildhet. Dela lycka med dom du älskar. Ge kärlek till dom som behöver det. Våga visa känslor. Ta hand om de relationer du skapar och får ta del av. Och våga vara dig själv för då är du som bäst! Du är unik och fantastisk!

Kommentera

