Tankar på en buss

Påväg hem till familjelandet och idag tar det tydligen extra lång tid. Det hade hänt en olycka på e4:an utanför Jönköping vilket gjorde att det tog 20min att åka från elmia till Huskvarna på motorvägen. Sen när jag väl kom till Gränna och faktiskt hann med bussen som ska ta mig hem så måste vi vänta in en till buss som fastnade i Jönköping. Så 15min senare än planerat är jag äntligen påväg igen. En ovanligt lång resa idag alltså. Men vad gör väl det. Jag har inte bråttom.

Nu fick jag ju massa tid att planera och tänka över vad som väntar nästa vecka. Nästa fredag är de ju parens dag. Eller snarare kärlekena dag. Det är alla hjärtans dag. En dag som går i rött och rosa. En dag som kan vara en pina för alla singlar. Men detta är min absoluta favorit dag. Jag har ju varit singel på denna dag i några år nu så jag vet vad som skall göras. Om man inte har någon som bjuder på mat och ger blommor m.m. så får man göra det själv. En dag att älska sig själv lite extra kanske. Så jag håller på att fundera på vad jag ska få i år. 😉

Vad brukar du göra? Hur firar du alla hjärtans dag?

image

Kommentera

