Ensam? Nej tack!

Jag hörde någonstans att mängden människor som är singlar har ökat de senaste åren. Jag vet inte vart jag hörde de men de låter ju inte helt osannorlikt. Vi lever i en tid då datingsidorna har höga medlemsantal. De finns datingsidor för alla typer. Det finns för enkla singlar, kristna singlar, homosexuella singlar, otrogna människor och ja allt du kan tänka dig. Är du singel så finns det en sajt för dig.

Jag kan ärligt säga att jag har nätdejtat. Hur de har gått? Ja de går att diskutera. Jag har varit på dejter med alla möjliga sorters killar. Jag har till och med hittat kärlek på en sådan sajt. Men jag tror ändå att vi behöver hitta tillbaka till det fysiska mötet och personkemi. Internet och media har tagit över våra liv så pass mycket att vi ibland glömmer bort hur man kommunicerar på riktigt tror jag. Hur kommer våra barn bli?

Jag personligen är kass på att vara själv. Jag mår bäst när jag får kramas och umgås med folk. Närhet är lite a och o om jag ska må som bäst. Och det tror jag är samma för många. Men ändå bor jag själv och är singel. Men inte ger jag upp för de. Jag vet att han finns. Och jag tror att våra vägar kommer mötas snart, om de inte redan gjort de.

Kommentera

