De vanliga människorna

Hur ser en vanlig kvinna ut idag? Har hon en tränad mage med liten midja och den där vältränade rumpan eller är hon lite mer mullig med kurvor och en mjuk mage? Vad är de för kvinna vi vill se i tidningar och i reklamer?

Jag är 176 cm lång, väger ca 100 kg och älskar min rumpa. Varje dag ser jag mig själv i spegeln och tänker ”du är snygg idag”. Jag är en normal kvinna. Men hur vet jag detta? Jo, Jag har bröst, jag har en mage och jag har en rumpa. Jag har allt som definierar en kvinna. Alla de delar på en kropp som anatomiskt gör mig till en kvinna. Det borde ju betyda att jag är en normal kvinna. Men jag är inte en reklam brud. Nu är inte detta vad jag tänkte skriva om utan de tjejerna som är i reklamen. För att den ska nå ut till alla borde inte den då innehålla alla sorters tjejer? Alla tjejer är inte små och smala. Men alla tjejer är inte häller mulliga eller stora. Det borde finnas båda i samma reklam. Jag tror på variation! Uteslut inte de små tjejerna! Men missa inte de stora häller.

Och en sak till när jag ändå diskuterar tjejer i reklam. Bara för att du är större än storlek 42-44 så vill du inte ha ett tält på dig! Du vill aldrig se ut som ett berg! Och de är ett faktum!

Kommentera

