Och dom levde…

De finns kvällar då framtiden är allt som flytrr runt i min hjärna. Egentligen så är det ju varje kväll. Framtiden är ju inte bara det som sker om 10 år eller senare än så, framtiden är ju var som händer i morgon också.
Ikväll handlar det dock om sådär 40-50 år in i framtiden.

Ett av mina absoluta favorit program är (inte allt för förvånansvärt) Sex and the City. Ikväll var de programmet då Carrie och tjejerna åkte till Atlantic City och Carrie ser ett fint par sittande på en bänk på strandpromenaden diskuterandes solnedgången. De fick mig att drömma.

Tänk vilken fin dröm att någon gång kunna sitta på en bänk och titta på solnedgången med den man älskar mest. Den personen man levt med ”i alla sina dagar”. Att kunna sitta där och veta att personen bredvid älskar mig för att jag är jag, med rynkor och allt. Jag gillar den drömmen. Och de är en dröm jag lovar att ni kommer bli de första som får höra om när den sker (om jag fortfarande bloggar om 50 år). Och de levde lyckliga i alla sina dagar.
image

Kommentera

