Lyckan i ett samtal

Telefonen ringer. Hemligt nummer. På andra sidan luren hör jag en vänlig, bekant röst som säger ”hej”. Sedan kommer det. Frågan jag inte vågat hoppats på. ”Vill du jobba hos oss i sommar?”
Samtalet kom från tjejen jag var på intervju hos i fredags. Intervjun som jag försov mig till. Hon sa att hon tyckte jag hade klickat bra med dem och att jag förmodligen skulle passa för jobbet. Jag trodde jag skulle explodera av glädje. Jag är så glad!

Så från en tuff helg med förkylning och hängighet så blev denna måndag underbar! Att sen börja känna sig mer som en del av klassen än som en främling underlättar också. Lyckats hitta en bra studiegrupp och nu är jag pepp för att bli klar syrra. Bring it on!

image

Kommentera

