Här har du ett paket!

Har du någonsin fått ett paket och inte öppnat det? Nu pratar jag om paket som är inslagna med papper och snören och sånt. Jag kan inte komma på ett enda paket som jag inte öppnat. Jag ÄLSKAR paket!

Men tänk om man fick ett paket och bara lät de vara.  Skulle man inte sprängas av nyfikenhet och förväntan? Man skulle gå och undra vad som låg i paketet. Man skulle fundera över om det var något stort eller litet, om man skulle gilla innehållet eller bli besviken. Jag skulle ha svårt att inte kasta mig över det och slita upp allt som gömde innehållet.

Men livet då. Hur ofta struntar du i att lämna lägenheten eller sängen? Hur ofta tänker du att jag orkar inte gå upp idag? Varje dag är som ett paket. Du har ingen aning om vad de innehåller fören du sakta börjar öppna det. En dag som du inte tar vara på är som ett bortglömt paket. Du kommer aldrig få veta vad de innehöll. Du kan fundera i en evighet, och du kan gissa. Men du vet inte vad du missat.

Det bästa är att du får ett nytt paket nästa dag. Så tänker du öppna de eller inte?

Kommentera

