Träningsvärken från….insparken

Det började igår. Mina vader var stela och gjorde ont. Det lättade frammåt eftermiddagen men på kvällen sen blev de värre. Idag när jag vaknade var jag helt plötsligt osäker på om jag verkligen fyller 24 i maj och inte 94. Jag går som några av mina tanter på jobbet. Allt gjorde ont. Vader, lår, fötter och ryggslut. Jag är fått en jäkla träningsvärk vill jag lova.

Hur lyckas man med detta då? Jo, i två dagar så sitter du ner så litet som möjligt och promenerar långa stäckor. Sedan går du till ett ställe där de spelar asbra musik och står och hoppar och skakar rumpa i sådär mellan 2-3timmar. Sen är de viktigt att du avslutat kvällen med ännu en promenad. Eller det är typ vad jag gjort i allafall.

Inspark är något av de roligaste jag vet. Man lär känna så mycke nya människor på så kort tid. Det är för mig en massa glädje och lycka. Det är en av de sakernsom jag kommer sakna när jag börjar jobba på heltid. Studentliv kan vara jäkligt kul i bland.

image

Kommentera

