Så var de över

Nu är all julmat slut och kylskåpet har gått tillbaka till att eka tom. Bara tanken på mat har idag varit en plåga. Och julvikten är väl som den brukar alldeles för hög. Jag vågar inte ens kolla vågen. Men ångrar jag något? Nej! Jag har haft en jättemysig julhelg med familjen och släkten och min lägenhet har fått viss tillökning på prylar som nu ska försöka hitta en plats. en lyckad jul skulle jag väl vilja påstå.

Nu sitter jag på soffan hemma i lägenheten och försöker landa i att detta året snart är slut. Försöker sätta upp mål och gå igenom mina drömmar om vad jag skulle vilja att mitt 2014 ska innehålla. Jag har en liten lista faktiskt och bloggen finns med på den listan.

Punk 1: Komma igång med träningen igen och innan året är slut ha gjort ett ärligt försök och gjort minst en chin-up.

Punk 2: Förbättra mina matvanor och vad som ligger på tallriken. Nyttigt, hälsosamt och gott.

Punkt 3: Har en dröm om att till sommarna kunna springa 5km.

Punkt 4: En gång i månaden skriva en uppdatering på bloggen om var jag ligger i träningen. Resultat och framgångar.

Punkt 5: Till min födelsedag den 30 maj gå ner 5 kg minst och sätta ett nytt datum för nästa målvikt.

Detta är vad jag kommit fram till just nu. De är saker som jag själv känner att jag skulle kunna uppnå. Det jag nu skulle behöva är någon att träna med. Någon som kan stå och peppa på gymmet när jag lyfter mina vikter och som kan pusha mig när jag springer. Så en träningspartner sökes!

Kommentera

