en paus

Ibland kan jag önska att tiden stannade. Som nu till exempel. Just nu är det lugnt och tyst i min lägenhet. Just nu känner jag inte av någon vidare stress eller ångest. Just precis nu mår jag bra. Men jag vet att de kan bli en tuff dag i morgon. Jag vet att de kommer med stor sannolikhet bli stressigt i morgon. I allafall på förmiddagen.

Tänk va skönt att kunna pausa lite ibland utan att missa något. Jag tror att de skulle kunna vara skönt. Bara pasa för en stund. Man kanske till och med hann att tänka igenom viktiga beslut som skall tas så man gör rätt val. Tänk va bra de skulle vara. Jag kan nog behöva de ibland.

Men nu när man inte kan pausa får man njuta av de tillfällen som ges. Jag fick några lugna minuter ikväll och jag kanske får några fler i morgon. Och sen vet jag ju att efter i morgon så kommer jag få jullov. Eller rättare sagt, få fira julen i lugn och ro med min familj. De är glädje och lycka för mig.

image

Kommentera

