Bredvid dig

Tillbaka på en väg jag känner igen.
Tillbaka i fotspår där jag tror jag vandrat innan.
Men jag vet inte vart de leder.
Jag vet inte vart jag är påväg.
Det är ingen bred väg.
Det är mer en liten stig.
Skillnaden mot innan är att jag känner mig inte ensam.

Bredvid mig går du.
Jag försöker sträcka min hand emot din.
Men något är ivägen.
Jag önskar att du såg mig.
Jag önskar att du visste om att jag ser dig.
Men med vilket språk kan jag nå dig.
Med vilka tecken skulle du förstå mig.

Här är jag.
På andra sidan är jag.
Och allt jag vill är att vara med dig.
Om du bara ville se på mig.

Kommentera

