Mörkrädd på hemtjänsten

Jag älskar mitt jobb. På sommarn får jag vara ute och umgås med folk. Jag får hjälpa folk och sprida glädje hos folk som bor själva. Som idag har jag blivit kallad stumpan och en 10 poängare. Fina komplimanger.

Men mitt problem är att jag är otroligt mörkrädd. På sommaren går de för då hinner de knappt bli mörkt innan jag kommit hem. Men nu under hösten är kvällarna bara mörka. De är mörkt när jag börjar och mörkare när jag slutar. Men vad gör man inte? De är bara att försöka fokusera på något annat och gå fort mellan bilen och vårdtagarna. Alla har vi våra knep. Man får göra de bästa av situationen. Som tur är vet jag att mina kollegor bara är ett telefonsamtal bort och att de aldrig tar mer än 2 min att gå från bilen till husdörren. Sen pratar jag i telefon hela vägen hem. De är mitt knep.

image

Kommentera

