Just idag mår jag bra…

Jag gillar dagar då min kropp säger att den mår bra. Dagar då jag kan ligga på mitt golv och titta upp i taket och bara le utan någon anledning. Ja jag vet att de är en ganska konstig grej att göra. Men pröva de någon gång när du har väldigt mycket att göra. Sätt på musik som du mår bra utav och lägg dig på golvet en stund.

November har varit så väldigt grå och jag har jobbat massa och för en gång skulle inte haft någon vidare höstångest. De är nog första hösten på¨typ 10 år som jag inte har det. Men min kropp har häller aldrig varit såhär trött. Åkte hem till päronen i helgen och de sista 20 minuterna på bussen kände jag hur min kropp helt plötsligt bara slutade hålla tröttheten borta. Jag satt och grät utan någon anledning på bussen och sen fick tyvärr min älskade pappa hämta upp en smått irriterad tjej på busshållplatsen i Säby. Helt plötsligt insåg jag hur trött jag måste vara. Jag skulle ha jobbat hela denna veckan, men min kropp sa STOP (!) i tisdags och jag fick lov att sjukskriva mig i två dagar. Så nu börjar jag komma tillbaka. Idag mår jag så gott som bra igen och tror att jag kommer kunna jobba hela helgen.

Ibland måste man lyssna på kroppen. Det har tagit mig 23 år att lära mig detta och jag är glad att jag kommit såhär långt redan. Nu kan jag må bra. Nu vill jag må bra. Nu kommer jag må bra.

giraff

Kommentera

