Persikolena ben…

De där med att raka benen alltså. Tänk vad man gör för att känna sig lite snyggare och attraktiv. Jo men vist känner jag mig snygg även när mina ben inte är nyrakade men de är skönt med rakade ben. Man ska ju vara ”fit for fight” som de säger. (Vilka de nu är kan vi diskutera en annan gång.)

Jag vet inte hur ni andra gör för att få bort håret på benen. Men jag använder mig av en vanlig hederlig rakhyvel. Jag har funderat på epilator och jag har prövat att vaxa hemma. Men jag vågar nog inte pröva epilator,  tänk att sätta en maskin som rycker bort håret från dina ben mot din hud, nej tack! Läskigt! När de kommer till vaxning hemma så är de dels samma grej, DE GÖR ONT (!) och sen tror jag man behöver en viss teknik vilket jag inte har.

Sen kommer ju problemt med att en rakhyvel kan skapa sår. De är väldigt lätt att skära sig. Så plåster kan behövas. Och sen behövs det smörjas för att behålla de lena och fina. Och då håller jag mig till Dove, för vem vill inte ha persikolena ben? För huden blir ju tydligen de av Dove. Vem kom på den reklamen? Persikolent.

Så nu sitter jag och funderar på om min hud är persikolen. Mer Dove och sen vänta på att de ska torka och sen se om de är persikolent….jo men de är de nog.
image

Kommentera

