En dröm…eller?

Jag kan vara din dröm.
Kanske hon du alltid önskat dig.
Jag kan ändra allt så jag passar mallen.
Rätt hårfärg, rätt omkrets, rätt röstläge och åsikter.
Jag kan vara allt du vill ha.
För då vill du väl ha mig?

Fast vem vill ha en skugga av en person.
Vem vill ha ett skal?
De bästa av mig är ju det som är jag.
Min hårfärg, min omkrets, mitt sätt att uttrycka mig och mina åsikter.
Om jag är din dröm så är de för att jag är jag.
Detta är jag.
Detta är vad jag har att erbjuda
Och ser du något som Gud inte skapat så säg till.

Kommentera

