En till mig och en till väskan

De kan vara ganska kul att åka buss. Man ser så mycke saker och kan observera beteenden utan att verka konstig. Till exempel de där med att när man åker buss så kan man inte sitta brevid någon annan, nej sätet brevid är paxat för min väska.

Hur ofta händer de inte att man stiger på bussen och de förata du gör är att slänga väskan på sätet brevid. Inte alltid för att slippa att sitta brevid någon utan mer för att det är en rutin. Men detta är något de flesta gör. Väskan kan tydligen inte vara på golvet utan ska sitta på en egen ”stol”. Jag gör själv detta ofta. Och nu när jag funderar på de så är de ganska komiskt. Ofta gör jag de för att jag är trött och orkar inte trängas men mer ofta har jag ingen anledning.

Jag tänker försöka vara lite mer osvensk och placera väskan i knät eller på golvet. Vill du göra mig sällskap?

image

Kommentera

