Vaddå bekväm? Jag trivs här.

Lediga helger betyder ofta att jag får extra tid till att tänka och fundera på saker som fått vänta. Denna helgen har gått i singellivets tecken. Det är snart ett år sedan jag blev singel. Ett väldigt konstigt år har passerat. Ett år som jag tror förändrat mig en del, om inte fysiskt så i allafall psykiskt.

För första gången på väldigt länga så trivs jag bra med var jag befinner mig och känner inga större behov av att leta efter något mer. Jag har ett hem där jag trivs, ett jobb som jag älskar och vänner som gör mig lycklig. Jag sover gott om nätterna och är glad på dagarna. Jag kan sitta i soffan och njuta av att de är tyst och lugnt omkring mig. De är mer sällan jag har en känsla i magen som säger att något saknas. Det är som om jag börjar bli lite bekväm i mitt singelliv. Jag trivs bra med mina tider och rutiner. Men vist saknar jag de gulliga sms:en och personen som ler när jag dansar omkring i köket när jag diskar.

Jag blir nästan lite rädd att jag håller på att bli lite för bekväm med singellivet. Jag är liksom inte riktigt van vid att må helt bra mentalt. Min kropp är redo att falla ihop vilken sekund som hällst, den står i beredskap redo att hindra fallet. Men jag är inte påväg ner, jag är påväg upp. För en gång skull så är jag trygg i mig själv. Jag älskar personen som syns i spegeln och vet att hon kan göra vad hon vill bara hon vågar chansa. Jag är redo att chansa med mitt välbefinnande och min lycka som mål. Min resa har bara börjat och jag är redo vad som sker runt kröken. BRING IT ON!

Kommentera

