Fuck cancer!

Varje gång jag hör att någon med cancer dött så knyter det sig i magen på mig. Jag känner kalla kårar över ryggen och måste genast kolla om magen signalerat att något är fel under dagen. Inte för min egen skull utan för att jag är eller rättare sagt var närstående till någon med cancer. Hon är friskförklarad och har varit cancerfri i flera år nu så jag är lugn. Men ändå gör det ont i mig att ens tänka tanken att förlora någon man älskar så högt.

När det var aktuellt så var jag nog för liten för att förstå allvaret i de hela, men jag vet att jag tänkte att allt kommer lösa sig. Jag vet att jag inte ens kunde föreställa mig att hon skulle kunna gå bort. Det fanns liksom inte i mig att kunna tro att någon jag älskade skulle kunna gå bort av denna hemska sjukdom, cancer. Och hon överlevde ju. Allt på grund av att bröstcancern hittades tidigt och av att man ständigt forskar i detta ämne. Jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunna ha skett om cancern hade hittats senare. Hon är frisk nu!

Det är oktober. Den första riktiga höstmånaden men också den rosa månaden. Denna månad sänder vi en extra tanke till bröstcancerforskningen. Jag ber dig nu att göra ditt bästa för att stödja forskningen. Du behöver inte lägga ut hundralappar, men 20 eller om de är 25 kronor kan du lägga ut för att köpa dig ett rosaband. Ett band där pengarna går till cancerforskningen. Snälla jag ber dig! Du kanske är man och tycker att bröstcancer är en kvinnosak, ja men tänk då på alla kvinnor i din närhet. Du kanske är kvinna och tror att detta inte kommer hända dig, men tänk om det gör de, vill du då inte ha ett bot som gör dig frisk? Oberoende vem du är så ber jag dig att göra de lilla. Köp ett rosaband, eller köp flera. Vi känner alla någon som på något sätt drabbats av cancer, om de så är personligen eller som anhörig. Genom att skänka pengar kan vi hjälpa forskningen att nå nya framgångar. Låt oss hjälpas åt!

 

Kommentera

