Jag skulle valt andra skor…

När jag var mindre hade jag en idé om att jobba på ett ställe där jag kunde gå i klackar hela dagen. När jag blev äldre och började använda klackar så insåg jag hur kul och jobbigt det är att gå i klackar. En hel dag på tå känns i fötterna. Det finns skor med klack som funkar men i min dröm var det inga kilklackar direkt.

När man är på stan och går förbi kvinnor som går från jobbet eller liknande så kan jag inte annat än att undra om de ångrar sig. Nu talar jag om kvinnor i klackskor alltså. Jag undrar om de ångrar sitt val av skor och längtar hem till tofflorna. Undrar om dom önskar att de kunde gå i gympadojor på jobbet?

Själv har jag valt ett yrke som kräver ordentliga skor. Det går knappast att jobba i skor med klack inom hemtjänsten eller som sjuksköterska. Så jag har ett liv i sandaler, gympadojor och sköna skor framför mig. Jag kommer ju längta till tillfällen då jag kan gå i mina klackar som ligger i garderoben, men jag kommer inte ångra valet av skor. Men jag kommer längta hem till tofflorna och soffan ibland tror jag. 😉

image

Kommentera

