Kalla fötter och raggsockor.

För dig som missat det så har hösten kommit till Sverige. I vissa delar av landet hade de tydligen snö i morse också. Jag vill gärna ha lite mer höst innan min fina stad blir helt vit.

Jag tror att jag är en höstmänniska. Jag älskar allt med hösten. Luften luktar annorlunda och liksom smakar höst. Och alla färger sen. Jag blir liksom helt kär i magen. Jag kan gå omkring i timmar en solig höstdag och bara le. Att kunna ta på mig en stickad halsduk och kanske en mössa och vantar tycker jag är mysigt. Sen att när jag kommer in kunna byta till mjukisbyxor och raggsockor gör allt så underbart! Jag är kär i hösten!

image

Även de gråa dagarna kan bli till bra dagar. Då kryper jag gärna upp i min soffa med en stor kopp te och en bra bok. Jag fyller lägenheten med ljus och njuter av kunna mysa under en filt. Eftersom jag är en människa som älskar att mysa så mycket så är hösten perfekt för mig.
Jag tror att jag tänker dejta hösten ett tag.

Kommentera

