Ett manligt syndrom?

Satt och pratade med min syster idag (som kommit in på folkis föresten, GRATTIS). Efter att ha pratat en stund kom vi in på ett intressant ämne som stört mig en längre period nu. Jag vet inte om ni träffat på detta, men jag ska försöka förklara vad de är.

Har ni någonsin haft en konversation med en person antingen via sms eller chattat på exempelvis en sidan så som facebook? Ni har pratat en längre period men aldrig några riktigt långa samtal då den andre personen ofta slutar svara efter en stund. De roliga är att personen inte häller alltid svarar på sms/chattmeddelanden. Även fast ni vet att personen med stor sannolikhet sett ditt meddelande. Dock kan personen själv starta konversationerna ibland. Varit med om detta?

Om du känner igen dig i denna lilla förklaring vill jag då fråga. Den andre personen, brukar det vara en tjej eller en kille? När detta inträffar mig är det i 99,9% av fallen killar (jag vet inte om de hänt med någon tjej alls faktiskt). Varför är min fråga?

Varför slutar man svara mitt i en konversation? Vad är grejen med de? Speciellt om de sista som skrevs var en fråga. Om du var tvungen att gå, skriv de! Om du inte vill svara på frågan, säg de! Om din dator laggade ihop eller något annat hände som gjorde att du inte kunde säga varför du gick, säg de nästa gång ni skriver! Om du gick och missade frågan, svara på den nästa gång du kommer till datorn eller ser mobilen! Jag vet att vi tjejer är bra på att tolka in grejer i småskit, men snälla ni killar hjälper oss inte direkt på traven. Förstår ni hur mycket självkontroll det behövs för att inte skriva 10 nya meddelanden bara för att ni ska svara? Ni kan skylla på att ni inte tänkte på de eller glömde, men snälla!

Sen finns de ju ett alternativ till, ”He is just not that in to you”- alternativet. Om så är fallet, sluta hålla oss kvar på kroken och släpp oss fria! Säg att du inte är intresserad och var en man istället för att fortsätta skriva och låtsas som att du är intresserad! De är bara ren tortyr och smärtsamt, och kan även skada en människa jättemycket. Var lite mänsklig, för de vet jag att du kan vara. De sista gäller även er tjejer! Stå för vad ni känner de kommer man längre med och skadan blir förhoppningsvis inte lika permanent om man gör de snyggt.

8 reaktioner på ”Ett manligt syndrom?

  1. Frida

    Jag är väldigt bra på att sluta svara mitt i en konversation och jag är faktiskt en tjej. Visserligen brukar jag svara några dagar senare i så fall när man har tid och lust för facebook. 😛 men att det skulle vara otrevligt att börja prata håller jag absolut inte med dig om. bara för att man skriver lite på chatten betyder det väl inte att man är intresserad som att känslor är inblandade eller nåt. Alla sitter inte vid datorn länge och vill ha låna konversationer heller. Jag startar ofta konversationer när jag har tråkigt så man sätter sig vid facebook i typ 10 min när man väntar på att de andra ska bli klara så man kan gå eller liknande. Som tidsfördriv, snacka lite med nån man känner bara, jag tror det är många som gör likadant 🙂

    1. Jag har upplevt att de är ganska tråkigt om man är mitt i en konversation och så ställer jag en fråga och personen går efter att ha läst de. Sen svarar inte personen alls. Men absolut du har väl en poäng. Dock kan man säga till innan man går.

      1. Frida

        Jo det är klart 🙂 men om man skulle se det från den andra personens perspektiv också; tex om man har datorn och facebook på medan man gör något annat så kan det glömmas bort , eller om man skriver i telefonen och någon ringer mitt i allt. Jag tror inte att personen avsiktligt är otrevlig mot dig. 🙂 det är ju skillnad på en skärm och att prata i verkligheten, skulle den göra likadant mot ditt ansikte vore den ju bara otrevlig och antagligen inte ”that into you” 😛

  2. Det spelar ingen roll om det är tjej eller kille, Har haft det problemet den senaste tiden och självklart stör man sig på det, Men om det nu är förklaringen att personen inte not that into me då får det väll vara så. tyvärr är det svårt ibland särskillt om man gillar personen extremt mkt

    1. Klokt sagt! Jag har bara mött de hos killar. Men jag håller helt med dig. Dock får jag de hällre rakt i ansiktet att de inte är så intresserade än att de slutar svara efter ett tag när man fastnat.

Kommentera

