”Såhär ser min kropp ut idag…”

När jag slår på min facebook/instagram idag så möts jag av tjejer/kvinnor och killar/män i bara underkläder som står framför sina speglar och visar vilka fantastiska framsteg dom gjort. Jag blir så lycklig för dom som gått ner kanske 20 kg på 3 månader eller mer under en längre period, vilken grej liksom! Sjukt bra jobbat! Och med risk att låta elak nu så måste jag dock säga att jag är så galet trött på alla dessa bilder!

Jag älskar att träna och jag försöker göra de så ofta som möjligt. Jag har sedan årsskiftet satt upp ett mål att jag ska gå ner 20 kilo och för att det ska vara möjligt krävs en viss självkontroll. Jag har satt mitt mål utifrån att jag vet att jag skulle må bra om jag var ca 20 kilo lättare, men jag trivs otroligt bra med hur jag ser ut idag. Men med all hets kring att gå ner i vikt så finns de dagar då den kropp jag annars älskar är ful och plufsig. Kan inte jag få vara lite nöjd med min lite mullig kropp utan att få dåligt samvete så fort jag loggar in på webben?

Jag vet att jag tar kort på mina framsteg och kommer säkert göra de när jag når mitt mål också. De är som att det inte blir verkligt fören det finns på bild och ligger på internet liksom. Hur gjorde folk förr när de skulle gå ner i vikt och inte kunde skryta om de på instagram eller facebook? Ja inte kunde de blogga om de häller. Tänk vad media kan göra med en människa. De är ju inte konstigt att så många barn lever med ständig ångest över sin vikt och sitt utseende när deras föräldrar och syskon är så öppna med sina mål och problem. Hur ska detta bli i framtiden?

Om du gjort framsteg och nått dina mål med att gå ner i vikt, GRATTIS du är grym! Fortsätt så! Men glöm inte att njuta av att leva också. De är inte bara utsidan som räknas, utan insidan som får människor att vilja stanna kvar. Ta hand om dig från insidan och ut och tänk på vilka som ser upp till dig och vilka exempel du sätter för dem. Ta hand om dig! De viktigaste när man förändrar sitt liv är att man kommer ihåg att älska sig själv. De spelar ingen roll vad vågen visar bara du kan älska den du ser i spegeln.

my booty

 

Kommentera

