Resultat av en dag i sängen

Jag har haft en sådan där underbar vecka med några av de finaste människorna man kan tänka sig. Om du har missat de så har showgruppen som jag är medlem i haft sin vårmusikal denna veckan. Vi satte upp 3 shower på stadsbiblioteket i  Jönköping och de blev riktigt lyckat! Det har varit så mycket skratt och glädje och kärlek att man nu känner sig helt tom när allt är över. Jag saknar att vandra in i ett varm omklädningsrum fullt med vackra människor som surrar om allt möjligt mellan himmel och jord.

Men idag är de iallafall dagen efter och jag har försökt återhämta mig från gårdagen. Börjar känna mig som en människa igen. Legat i sängen och tittat på romantiska filmer och myst hela dagen utan ett enda måste. Tänk va skönt att kunna slappna av lite. Sen låg jag och funderade lite. Tänk va skönt de är att känna sig som en del av något. Som att någon behöver just mig och att jag är viktig. Som en del i Showtime så är de precis så. Alla behövs för att gruppen ska bli komplett. Det blir liksom tomt och konstigt om någon försvinner. vi har fantastiska dansare och underbara sångare och en och annan grym teaterapa eller akrobat. Showtime är en plats för alla oberoende vad du kan göra. Vi samarbetar och når tillsammans framgång genom skratt, lek och hårt arbete. Tänk vad mycket kärlek man kan känna till en så stor grupp människor. Vi är en familj. Dom är mina bröder och systrar och jag känner mig lyckligt lottad att få vara en del av showtime-familjen.

Massa kärlek till er mina tussar!

Kommentera

