snurr snurr snurr

Ibland önskar jag att jag kunde dela allt som snurrar i mitt huvud. Det finns så många kloka, fantastiska, knasiga och intressanta tankar i mitt stora huvud. Vi kan ju hoppas att jag lyckas ibland i allafall. 😉

Idag sitter jag i min säng (som vanligt) med min dator i knät, en kopp med te på stolen bredvid sängen och tvn igång med en utav mina favorit filmer rullande. För en stund kände jag mig som en sådan där tjej som alltid är med i alla tjejfilmer. Hon som ser lite sorglig ut men som har en mysig lägenhet, hon utan pojkvän men som snart kommer hitta den rätte. Jag trivs ganska bra här under ett täcke med ryggen lutad mot tre kuddar. Jag känner mig inte sorglig. Jag mår faktiskt bra. Jag är inte lika sorglig som tjejen i alla tjejfilmer, jag har ju redan mitt mål inom synhåll. Framtiden är ljus.

Jag vet inte vart du bor, men här i Jönköping är det nu mera vår. Det är till och med varmt ut på dagarna. Det är så varmt att jag idag gick hem från gymmet utan jacka och hem från skolan utan halsduk. Om man känner mig så vet man att det är vår när det händer. Jag tror att den mysiga känslan jag har i magen hänger ihop med våren. Det är min årstid nu!

Kommentera

