Bara 3 min…

Det är lördag och jag har flyttat ur min lägenhet för en dag. Jag har förflyttat mig till skolan och sitter nu med min tjocka psykologibok på engelska och försöker lära mig allt som jag kan behöva till tentan på lördag. För en gång skull så tror jag det går ganska bra. Men så helt plötsligt går det igång en låt på min ”lugnare…” lista på spotify som får mina tankar att lämna rummet. Helt plötsligt är mina tankar hos en person ganska långt bort. Helt plötsligt så avskyr jag tanken av att gå hem ikväll till min tomma lägenhet. Tänk att en sång på 3 minuter kan göra så med en människa.  

3 minuter är ingen tid egentligen. Du hinner göra väldigt lite på 3 minuter. Men på 3 minuter kan alla murar du någonsin försökt bygga upp raseras och du är blottad för världen. De bästa är att du även kan byggas upp på 3 minuter. Minnen till en låt kan väcka fjärilarna i magen eller öppna tårkanalerna. Tänk va många känslor som en låt kan innehålla. 

Ne, nu är låten över och jag måste tillbaka till min tjocka psykologibok. 

Kommentera

