Glädjen i att komma hem

Någon klok människa sa en gång att ett hem är där ditt hjärta bor. Mitt hjärta bor på många ställen. Det bor i Jönköping bland allt vimmel och alla underbara människor som jag har omkring mig där. Det bor bland mina gamlingar på jobbet och i min lilla lägenhet på 25 kvadrat. Sen finns det såklart det självklara hemmet. Det är där jag är just nu.

Det är i de där gulvita huset i det där lilla samhället där jag bott stora delar av mitt lilla liv. Det är där man kan hitta glädje och värme och massvis med kärlek under ett och samma tak. Det är där jag har vuxit upp och dit jag flyr när världen känns upp och ned. Det är mitt första hem. Det är där min familj bor. Det är hemma hos min mamma och pappa och mina syskon såklart! Glädjen i att komma hem hit är obeskrivlig. Här är man alltid välkommen och alltid trygg. Inget ont kan nå mig här. Här mår jag bra. Här är jag hemma.

Kommentera

