Söndagar…

Om jag har en ledig söndag så brukar jag göra ungefär samma sak. Det är en lång sovmorgon, kanske en tur till kyrkan om jag vaknar i god tid och sen mjukisarna på. Söndagar är mjukisdagar i mitt hem. Ofta brukar det sluta med att jag tar en promenad om solen skiner och sen ligger jag ett tag på mitt golv och lyssnar på musik som ger en go känsla i hela kroppen. Det blir ofta kärlekslåtar eller nu mera min lista på spotify som heter feel good. Det är bara låtar som får en att må bra.

Så det är vad jag gör nu. Jag ligger på mitt golv och tittar upp i taket och drömmer mig bort till en gräsplätt någonstans i sommar Sverige. Förmodligen den utanför mina föräldrars hus eller hemma hos mormor. Där kan man ligga i timmar och bara njuta av tystnaden och värmen. Man får ungefär samma känsla om när man lyssnar på min lista. Det är som att livet är perfekt när man ligger där och ser molnen flyga förbi på himmelen. Allt som kretsar omkring i huvudet blir för en stund historia och man kan slappna av.  Helt plötsligt kan man inget annat än att le åt allt vad naturen har att erbjuda. Det är då livet är gött!

Kommentera

