Nu är de offentligt…

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag kan inte säga förlåt för jag vet inte riktigt vad jag gjort fel. Men tydligen har jag sagt något fel som upprört vissa människor. Kanske får klargöra lite saker.

Jag är inte för objektifiering. Jag tycker absolut inte det är okej att dra sexskämt på någon annans bekostnad. Tyvärr får jag erkänna att jag är skyldig till båda delarna, mer det första än det andra. Jag får även erkänna att jag var en utav de tjejerna som skrek när Danny i lördags kom ut i brandställ och bar överkropp. Nu är jag bara 22 år och tjej så det är väl lite mer okej då antar jag. Men fortfarande inte okej då detta är att göra Danny till ett objekt. Jag får be om ursäkt till Danny och alla andra som verkar blivit stötta av detta (inte för att det är eran sak men okej). Nu är min fråga, hade det varit mindre okej om jag hade varit 20 år äldre? Eller kanske om jag hade varit kille? Nu vet jag att det inte är så det är menat att låta, men det låter lite så på en del av de kommentarerna som jag fått idag när jag försvarade Jonas Gardell och Mark Levengood för deras uttalanden på twitter i lördags i samband med melodifestivalen. Har det bara med ålderna att göra?

Okej, jag tycker att det hade verkat konstigt om en 50+ man hade skrivit något liknande om en tjej på 27 år. Jag hade inte gillat det. Situationen hade då varit annorlunda. Jag vet inte hur jag handa handlat. Men nu vet jag att det är två av Sveriges komiker som brukar skriva små sarkastiska saker på twitter. Då tar jag inte så illa upp.

Jag kan inte ändra det som hänt. Jag kommer förmodligen inte sluta tycka och förmodligen inte sluta skriva det offentligt. Men tycker ni det är jobbigt och stötande så säg till! Man kan ju inte ändra sig fören man vet att man gjort fel. Jag tror att om Danny hade sagt till Mark eller Jonas att han inte gillade det de skrev så hade de tagit de till sig också. Men vad jag vet så har han inte sagt vad han tycker om saken. Det är bara alla andra som tyckt!

Kommentera

