De hoppas jag verkligen

Jag älskar mitt jobb, speciellt dagar som denna. Jag har så många söta tanter som jag jobbar med och det finns inget mer upplyftande än att sitta och skratta med dem. De är sällan jag inte har ett leende på läpparna när jag lämnar någon av dem. Tänk va mycket dom har att berätta. Hela deras liv är fulla med historier och upplevelser som jag förmodligen aldrig kommer få möjlighet att uppleva. Men jag kan i allafall bjuda på mig själv och ge dem lite att skratta åt. Det är en sådann välsignelse att kunna bara finns där och samtidigt göra någon glad.

När jag lämnar mina vårdtagare så säger jag alltid ”vi ses en annan dag”. Idag fick jag svaret ”det hoppas jag verkligen” av en av tanterna. Då vet man att man gjort något rätt och kan gå därifrån med ett stort leende på läpparna och värme i hjärtat. Jag älskar mitt jobb!

Kommentera

