Magsjuka och glädje

Måndag igen då. Jag tycker att veckorna går så fort nu för tiden. De är redan månad 3 på detta året och allt bara flyter på. Jag har jobbat en del och när jag inte jobbar så sitter jag i möten eller pluggar eller tränar. Mitt mål med att gå ner 20 kg går åt rätt håll och jag mår prima. Även fast jag i morse trodde att jag hade lyckats bli smittad av magsjuka.

Anledningen till detta är att jag har jobbat i helgen, och när jag kom till jobbet i lördags visade det sig att vi hade drabbats av denna onda sjukdom. Det betyder att hos vissa av vårdtagarna har jag i helgen varit iförd jättefina blå plastförkläden och munskydd. Jag höll på att få ett skrattanfall när vi första gången tog på dessa. Vi såg ut som om vi skulle in på operation eller något, det såg väldigt roligt ut minst sagt. Men vad gör man inte för att inte bli sjuk och även sprida sjukdomen.

Trots magsjukan på jobbet så är jag glad för mitt jobb. Till exempel i går kväll när jag var jättetrött och inte alls pigg på att jobba så gjorde mina små tanter allt bra. Satt hela kvällen och småpratade och skrattade med olika tanter. Jag älskar mitt jobb!

 

Kommentera

