Förlite hopp

Ibland blir jag så frustrerad på folk. Jag blir så ledsen på att de känns som att så många förlorat hopp om framtiden. Vad är de för fel på att våga hoppas på att framtiden kommer bli bättre än det som är nu? Vad är de för fel på att hoppas på att vi en dag kommer få fred i världen eller att vi ska hitta ett sätt att hjälpa de fattiga? Eller varför vågar vi inte hoppas på att vi alla kommer bli älskade?

Jag har hopp om framtiden! Jag vet att jag är en människa som jobbar för att kunna älska alla människor i min närhet och att detta kan vara en utmaning ibland. Jag är en människa som varje dag försöker vakna med ett leende och ett hopp om att den dag som givits mig ska bli bra. Jag vet att om jag vill så kommer jag hitta solsken bland alla mörka moln. Jag är singel nu, men jag har hopp om att jag en dag kommer hitta en man som älskar mig. För att citera en utav mina favorit filmer;

”Jag tror att jag hade saknat dig även fast vi aldrig hade träffats”

Varje dag så saknar jag någon. Jag har en känsla i magen som säger att han finns där ute. Jag vet att jag älskar honom, men jag kommer inte veta vem han är fören jag möter honom. Jag tror det är så för alla människor. Utan hopp så blir liksom livet hopplöst.

Våga hoppas! Våga tro! Våga leva! Våga skratta! Våga chansa!

Kommentera

