this drives me crazy

Januari är snart slut och jag har i samma veva varit utan godis i en månad. Det börjar bli lättare men de är absolut inte lätt. Jag har haft godislöfte innan och jag har inget minne av att det innan varit såhär jobbigt. Men om man ska se tillbaka på hur mitt liv var då jämfört med hur det är nu så har det tillkommit mer tankar och funderingar sedan dess. Helt plötsligt är man stressad och under press mest hela tiden.

Det finns människor som röker, dricker alkohol eller tar droger för att lätta på stressen och för att finna lugn. Jag åt godis. Godis var min drog och det var så jag fick något annat att tänka på en stund. Jag kan inte säga att det gav en rush för det gjorde de inte, men godiset gav en kort njutning. Det fick mig att må bra en stund. Ett sätt att hantera ensamhet, ledsamhet eller ilska. Tänk då att nu är allt ganska mycket tuffare att ta sig igenom. Men de är nyttigt att ta itu med saker. Så 2013 är ett väldigt tufft år helt enkelt. Men tänk vad man kan lära sig av de. 😉

Kommentera

