Mitt hus av toner

Mina kvällar ser ofta väldigt lika ut. Tvn är på från det att jag kommer hem tills jag somnar typ. De är inte alltid all fokus är på tvn häller utan ofta smsar jag med andra eller har datorn i knät. Men tvn är alltid på. Jag har serierna jag följer så som Greys anatomy och Once upon a time. Men de är ju efter kl.20 men tvn står på från kl.16 typ. Konstig grej egentligen.

Idag gjorde jag något nytt. I min lilla lägenhet står faktiskt ett piano. Jag älskar att spela och sjunga. Jag är inget proffs, inget proffs alls faktiskt men jag kan lite ackhord. Så idag satt jag vid pianot alla de timmarna jag var hemma under kvällen. Det var en skön avkoppling och annorlund vana som jag nog ska börja med mer. Det är så kul att kunna sitta där och bara spela låtarna jag vill höra. Det är som att gå känna sig som en stjärna för en stund. Ingen kan säga att jag är dålig eller suger för jag är själv. Jag kan vara exakt vem jag vill vara för en stund.

Jag spelade faktiskt in lite av de jag sjöng. Vet dock inte hur jag gör för att lägga upp det här så ni får väll fantisera istället. En dag kanske ni får höra det om ni har tur. Men flr nu så säger jag god natt mina fina läsare!

Kommentera

