Så jäkla trött

Finner mig själv sittande vid min dator och darrar. De är lite för kallt för min smak i min lägenhet och jag har just haft en mindre rolig konversation. Har ni varit vid en tidpunkt i livet då man bara önskar att man kan dra tillbaka klockan och göra vissa saker ogjorda? Jag finner mig där ganska ofta nu för tiden. Det handlar inte om många tillfällen utan de handlar om en grej. En lite sketen grej som plågar mig. Jag försöka hålla mig till min sunda inställning att gjort är gjort och sedan får man ta konsekvenserna. Du kan inte göra saker ogjorda, de är omöjligt. Men du kan i dagtid försöka laga lite av sprickorna. Säga förlåt och sedan försöka hitta något som kan hjälpa dig att gå vidare. De är svårt men det är värt ett försök. Om man har tur kan det leda till något bättre. Men att gå omkring som jag gör nu är inte nyttigt för hälsan. Ibland kan man behöva fatta beslut som kanske inte står högst upp på listan över roliga beslut, men de kan vara nödvändigt för att må bra.

Ibland måste man vara lite självisk. Ibland måste man tänka på sig själv! Ibland måste man vara stark utan stöd. Ibland måste ditt hjärta få komma först!! Att vara i ett förhållande till exempel där kommunikationen inte funkar eller något annat skaver kanske inte är så bra i längden. Då kanske man ska välja singellivet om så i allafall ett tag. Jag vet att de är läskigt, men att vara singel är inte att vara själv! Att vara singel är att vara påväg mot något nytt. Sen har du alltid familj och vänner.

Nu har jag fått skriva av mig och jag mår genast bättre. Att skriva är ett väldigt bra sätt att lätta på det som tynger! Do it!

Kommentera

