Jag vill ha socker!

Jag har idag insett att mitt sockerberoende skulle kunna liknas vid vilken annat beroende som helst. Jag kan räkna upp speciella tillfällen då suget är som störst och jag kan även se att mitt beteende är ganska sjukt. Jag har varit så pass insnöad i detta att jag trott att jag haft kontroll. Men ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft de. Jag sitter alltså nu och allt jag kan tänka på är godis och annat flöt så som chips och ostbågar och läsk. Jag känner mig dålig och vet att jag skulle må bättre om jag fick mitt socker. Men som tur är vet jag att detta är tillfälligt till jag mår dåligt igen eller finner mig stressad och deppig.

Det jobbigaste med denna detoxen är att den infinner sig när jag har det som tuffast just nu. jag är stressad hela tiden. Jag känner mig orkeslös och nerstämd på kvällarna, och innan har godis varit en bra flyktväg. Men de är slut på de nu. Jag ska stå emot denna skit! Och på måndag ska jag tillbaka till gymmet och må ännu bättre! Detta ska gå. Jag ska bli ”drog”-fri!

Puss på dig!

En reaktion på ”Jag vill ha socker!

  1. Minna

    I know the feeling…Vill också bara ha godis men igår gick det jättebra satt jämte en med en stor hemmakvällspåse på lektionen utan att ta en bit 🙂

Kommentera

