en ny start med detox

Detta är nog tredje eller fjärde året som jag avger ett godis förbud som mitt nyårslöfte. Jag har insett att det blir svårare för varje år som går. Det är dag två på året och jag har en enorm socker abstinens idag. Detta har gjort mig känslig, grinig och trött. hade min kropp fått välja hade jag köpt mig en stor godis påse och smält i mig för att lindra lidandet. Att tröst äta har ju blivit min grej. Men nu är de slut på de. Jag ska bli fri från min drog socker. Att vara sockerberoende är inte så lätt.

Men nu sitter jag här på min säng. Har huvudvärk så det smäller om det och socker abstinensen vill inte ge sig. men jag vet ju att det kommer att gå över. Jag kommer må bättre om några veckor då kroppen har insett att den inte får det ”normala” socker intaget. Nu ska det bli ändring!

På måndag börjar hårdträningen också. Mitt mål är att gå ner 20 kg innan året är över. jag ser det inte som en omöjlighet utan som en utmaning. Detta ska bli ett roligt år. Jag ska må så mycket bättre när 2013 är över. Detta är mitt år!

Puss på dig!

En reaktion på ”en ny start med detox

Kommentera

