Något gammalt blir nytt

Tänk om några timmar lämnar vi 2012 bakom oss och går in i ett nytt år med nya utmaningar och nya upplevelser. Vad kommer hända och vad kommer vi få uppleva? Vem vet, det är ett mysterium som vi bara kan så små bitar utav. Men när man ändå sitter här så skulle man ju kunna sammanfatta året som gått, se tillbaka och minnas lite.

Vår: Året började med att jag fick flytta tillbaka till mitt älskade Jönköping igen. Jag fick även besök av en man som skulle få betyda en himla massa för mig under det kommande året. Jag började pendla till Ronneby ca 1-2 gånger i månaden samtidigt som jag försökte fixa mina poäng och få pengar från csn. Jag blev kär och fick för första gången känna på arbetet som sjuksköterska på riktigt då jag hade min första praktik i Värnamo i 5 veckor. I samma vända som jag flyttade till Värnamo tillfälligt  i april, så blev jag tillsammans med denna fantastiska kille som jag pendlat till hela våren. E hjälpte mig att helt plötsligt bli ett träningsfreak. Årets första läger med Immanuelkyrkans scoutkår och jag får busa av mig och sova i tält över kristihimmelfärdshelgen. Kallt som sjutton! Fyller även 22 och får en ny varm sovsäck, dock lite sent men glad blev jag.

Sommar: Börjar mitt sommarlov som alltid annars med scoutläger nr 2 där jag vist råkar vara vice lägerchef, en ny och kul utmaning. Jag hoppade in som ledare i Annebergs scoutkår och i slutet av lägret hade vi gått från ca 10 scouter till 2. E kom också och hälsade på iklädd uniform (lycka!). Sen bodde jag en vecka hos E och vi spenderade en helg i Göteborg med shopping, liseberg, hotell och träffade några av mina vänner.
Annars var min sommar mest jobb i mängder och den tid som blev över spenderades med E.
Sommaren avsutades på bästa sätt med Frizon festivalen där jag i år jobbade med störtsköna människor i vaktstyrkan.

Hösten: Sen kom slutet av augusti och INSPARKEN. Jönköping fylldes av glada studenter i färgglada overaller som sjöng och festade och lekte. 1,5 veckas fest stog på schemat och ett nytt lag med Bratz intog hälso. En massa sköna människor gjorde årets höstinspark till en grym vecka! Och efter inspark kommer den kända insparkssjukan. I 5 veckor var jag mer eller mindre förkyld. Detta var en jobbig tid då det började bli sprickor i min relation med E. Lagom till praktik nummer 2 släppte förkylningen och jag och E tog en paus. Jag försökte njuta av 5 veckor i Tranås på äldreboende, och lyckades få underbara handledare så de 5 veckorna flög förbi. Sen var det tillbaka till Jönköping och tillbaka till verkligheten. Pausen med E ledde till att tankarna snurrade runt och när vi sågs igen hade jag insett att det nog inte skulle komma att funka. Detta resulterade till att i slutet av oktober så tog det slut mellan mig och E. Som tur va hade jag Showtime och en himla massa skolarbete så hösten gick fort.

Vinter: I början av december kom premiären av showtimes fantastiska julshow ”who the f*ck is Santa”. Showen blev en succé och glädjen var total. Jag fann mig själv otroligt lycklig och otroligt stressad i samma veva. Helt plötsligt insåg jag att jag fortfarande inte viste om jag skulle ha tillräckligt med poäng för att få fortsätta till våren. Men med lite arbete och hopp så ska det nog lösa sig.

Om jag skulle sammanfatta året med bara några ord så skulle det vara glädje, kärlek, fantastiska vänner, skratt och lite hjärtesorg. Det har varit ett sjukt bra år med inslag som gjort det till ett tufft år också.  Det har behövts mycket kraft och kämparglöd, men nu är det snart över och jag längtar till ett nytt år. Jag ser fram emot alla nya äventyr som jag ska få uppleva.

Gott Nytt År!!

Modell för en dag

Kommentera

