Vem finns där?

Efter ett evigt zappande så finner jag mig framför en utav mina favoritfilmer, ”just like heaven”. Den handlar om en kvinna som får reda på att hon har coloncancer, alltså cancer i tjocktarmen. Man får följa henne genom den sista tiden och jag ser hur hon har fantastiska vännen som gör allt för henne. Man kan ju inte annat än fundera på vad som skulle hända om jag blev så sjuk. Jag har massa vänner, skulle dom finnas där hela vägen? Skulle jag våga berätta för dem att jag blivit sjuk? Vad skulle jag göra om jag fick veta att jag hade 1 år kvar att leva?

Livet är så skört. Vi har fått ett liv och det är allt. Om jag blev dödssjuk i morgon så skulle jag köpa en jäkla massa lotter och hoppas att jag vann en miljon. Jag skulle resa ru t och träffa alla mina vänner. Jag skulle ta mig tid att skratta och leva bland dom jag älskar. Jag skulle se soluppgångar och nedgångar. Jag skulle leva. Det är vad jag önskar att jag skulle göra i allafall.

Vad skulle du göra?

Puss på dig!

Kommentera

