när något brister

Jag hade ett så bra inlägg i huvudet.
Men det var som om alla pusselbitarna inte låg på rätt ställe.
Jag hade massa ord och känslor som jag ville få ut i text, men jag kunde inte ordna dem. Det finns så mycket som vill ut men jag vet inte hur jag ska få dem att låta bra.
Jag vill inte att det ska bli fel.
Hela kroppen jobbar för att laga som om något var trasigt.
För vist känns det så, det känns som det blivit ett stort hål i mig.

Jag gjorde bort mig.
Jag gjorde fel.
Jag valde den lätta vägen men glömde säkerhetsvästen.
Att visa sig sårbar men samtidigt kunna vara hel, ett mysterium.
Att kunna älska, men fortfarande vara ensam
Att kunna vara din, men samtidigt vara jag.
Att våga inse vad som är bäst för båda.
Ibland måste det göra ont innan det blir bra igen.

av: fikatjejen

Kommentera

