Ett skratt…

Jag kommer ihåg en bildlektion i nian, jag satt vid ett bord tillsammans med två killar och en utav mina tjejkompisar. Klockan var kanske halv nio och vi satt och gjorde någon uppgift. Killarna satt och pratade och jag som var lite halvtrött garvade åt de dom sa. Den ena killen ifrågasatte varför jag skrattade och jag påpekade att detta hade med att klockan var innan 9 och jag inte riktigt vaknat. Efter fler skratt från min sida kom den briljanta kommentaren ”skit också, du kommer ju bli jättegammal om du skrattar såhär mycke”.

Jag älskar skratt. Genuina skratt som får det att bubbla i magen av ”må bra”-grejer. Denna dagen skulle verkligen inte slutat bättre. Jag har suttit i ungefär 2,5timma och skrattat. Känner man mig vet man att detta är en grej som lätt händer om jag är småtrött. Minsta lilla grej blir rolig. Sen att jag hittade ett gäng helsköna människor gjorde saken helt klart mer lyckad. Vad skulle man göra utan roliga människor liksom? Jag skulle helt klart ha skrattat mindre.
Sluta aldrig skratta!! Du mår bra av de och jag lovar att om du skrattar med någon så gynnar det er båda!

Puss på dig!!

Kommentera

