Söndag på hälsohögskolan

Idag har jag tagit mitt pick och pack och flyttat till skolan. Eller jag har i allafall tagit med mig min dator och lite böcker och sitter nu och skickar in papper som jag har kompletterat eller scanat in i datorn. Jag känner mig väldigt effektiv just nu faktiskt. Jag har bara en uppgift kvar och det är nog dem som kommer ta mest tid. Detta är min IVP-uppgift. Det som behöver göras är att jag behöver hitta en vetenskaplig artikel och så behöver jag  skriva om en del av texten. Detta borde ju inte vara allt för komplicerat tycker jag som idag är pepp på att lyckas. Detta är en sådan där bra söndag. Min lägenhet är i ordning och jag är på ett ”kick-as” humör. Det måste väl vara den perfekta blandningen?

Så här sitter jag och är duktig. Ingen klump i magen och ingen ångest. Jag vet att jag kan och i morgon börjar en ny kurs. Jag känner hopp om framtiden! Nu ska jag bara hitta en helg som jag är ledig så jag kan åka och träffa folk också. Det kan ju bli mer spännande. Men hopp har jag i allafall och det kan man komma långt på! Hopp och tro, mina två fantastiska följeslagare.

Ne, nu måste jag återgå till jobbet så jag bli klar och kan njuta av att det är söndag.

 

Puss på dig!

Kommentera

