Att gå vidare

Jag tycker det är svårt att lämna saker. Jag är jättedålig på att bryta upp och sen kass på att skapa nytt. Ta min lägenhet till exempel. Jag flyttade hit första gången andra terminen på min sjuksyrra utbildning. Jag satte inte upp några tavlor och gjorde det aldrig riktigt till mitt hem. Men när jag sen var tvungen att lämna lägenheten 6 månader senare på grund av studieuppehåll var jag depprig och ledsen för att jag var tvungen att lämna stället. Nu när jag bor här igen jobbar jag hårt för att göra det till mitt hem. Jag har en klocka på ena väggen, två hyllor med bilder och en stor tavla gjord av min lillasyster. Och hela tiden funderar jag på hur jag skulle kunna lägga till lite mer. Jag håller på riktigt på att flytta hit.

Men då tillbaka till att lämna saker och bryta upp. Jag hatar det! Att lämna människor är värst. Jag gråter mer än människan jag lämnar oftast. Jag är en väldigt blödig person (jag har hört att det är charmigt). Jag avskyr tanken på att jag kanske sårar någon med mina handlingar. Det tog mig en månad att inse att de jag egentligen behlvde göra var att göra slut med killen jag älskade. Jag var rädd för vad som skulle hända sen. Nu är de ju så att han finns kvar, men han är bara en utav mina bästa vänner. Ibland tror jag att man måste våga följa sitt hjärta och chansa. Jag vet inte hur ofta jag skrivit det. Men det är faktiskt sant.

Om du varje morgon ställer dig framför spegeln och säger ”tja snygging” så kommer varje dag starta bra. Det är en väldigt bra början. Sen måste du våga tro på dig själv. Du kan om du vill! Du kan bara du försöker, och misslyckas du kan du i allafall säga att du försökt.

Puss på dig!

Kommentera

