Att göra de tabubelagda

Tänk va tiden går fort. Helt plötsligt så var vi inne i november och man kan se julledigheten närma sig med stormsteg. Tänk om 54 dagar är det julafton! Jag ÄLSKAR julen. Tänk va mysigt med ljus i hela huset, julmusik som hörs i bakgrunden och mamma som fixar i köket medans vi andra städar och fixar i huset. Ja så brukar de se ut hemma. Jag ÄLSKAR detta! Det är jul för mig. Min familj är jul för mig!

Men nu tänker du säkert att detta är väl långt ifrån tabubelagt. Ja jo du har kanske rätt. Men jag tror även att du kan lista ut vad jag menar om du anstränger dig. Det är 30 dagar till december och jag har redan börjat lyssna på julmusik. Jag sitter faktiskt just nu och pluggar till julmusik. Busigt va? Eller jag de beror ju på vem man frågar helt klart. Jag har vänner som ger mig långa fördömande blickar när dom hör detta (jag nämner inga namn). Jag har även dom som ler lite lätt och skakar på huvudet. Men jag vet att ni egentligen vill göra precis som jag!

Insåg idag att julmusik är bästa pluggmusiken. Jag finner nog ett vist lugn när jag hör denna mysiga musik. Det ger liksom ett hopp om framtiden och den kommande julmånaden. Den ger hopp om ledighet! Så nu tänker jag fortsätta plugga med julmusik i öronen. Om ni vill stoppa mig får ni komma hit och ha RIKTIGT bra argument till varför.

Puss på dig!!

En reaktion på ”Att göra de tabubelagda

Kommentera

