Vaddå pinsam?

Kommer du ihåg när du var liten och skulle ta hem kompisar och höll på att skämmas sönder när dina föräldrar larvade sig? Du kanske inte har varit med om de? Jag vet att jag har de. Mina föräldrar kände de flesta av mina kompisars föräldrar och var därför ganska pinsamma. Jag kommer ihåg en gång när man dörr stod öppen och helt plötsligt stod min pappa och dansade i dörren, då hade jag två kompisar hemma. Dom asgarvade och jag önskade att jag kunde sjunka genom golvet och försvinna. Så känner jag inte längre. Jag vet att dom kan vara lite pinsamma men de är en del i att träffa min familj.

Idag tog min lillasyster hem en kille som hon tror sig gilla och allt hon var rädd för var att JAG skulle skämma ut henne! JAG! Har jag gått och blivit den pinsamma delen av familjen? Jag som brukar tycka familjen kan vara pinsam. Det är bara att inse, jag är en pinsamma storasystern. Om jag ska vara ärlig så kunde jag väl anat det innan, jag brukar ju skämta en del med henne och hennes vänner. Men att jag ska göra det jobbigt för henne när hon tar hem en kille. Det är lite komiskt faktiskt. tänk vad allt förändras med tiden.

Så nu är jag instängd på mitt rum och får knappt prata med dom. Dom sitter ju mest inne på hennes rum så jag kan ju röra mig ut ur rummet, men jag vet att hon inte vill ha mig där. Min lillasyster håller på att bli stor. Tänka sig. Lilla söta syster yster.

Puss på dig!

Kommentera

