vecka nummer 4

Tänk va tiden går fort. Det är redan vecka 4 på min vfu och jag sitter själv i arbetsrummet och planerar en IVP (individuell vårdplan). Jag har haft en jättetrevlig tid här på boendet som sjuksköterske student, men nu börjar jag längta tillbaka till Jönköping och alla människorna. Man förlorar ju allt de sociala när man är på praktik såhär. Det är inte riktigt samma sak att sitta och prata med gamla gummor och gubbar, även fast jag fått många goa skratt här.

Så nu är det alltså slutspurten. Nästa fredag är min sista dag här och då ska jag ha gjort klart min IVP är planen. Sen flyttar jag hem till mitt älskade Jönköping igen. Saknar min säng där hemma. Jag har inget emot att sova hemma hos föräldrarna och det är ju alltid trevligt att bo med folk igen, men sängen är inte samma sak. Var hemma en sväng i helgen för att vi hade hajk med scouterna och då fick jag chansen att sova två nätter i min egen säng, oj va gott jag sov! Så den saknar jag verkligen. Men som sagt, de är inte långt kvar nu.

Undrar hur de andra har de på sina praktikplatser?

Puss på dig!

 

Kommentera

