Våga pröva de!

Jag vet inte hur många gånger jag har berättat att jag är en romantiker. Jag är svag för komplimanger och ser helst på filmer som handlar om kärlek och får mig att bli rörd. Jag har väl alltid önskat mig de där romantiska slutet när killen öppnar sitt hjärta och säger exakt vad han känner. I filmerna gör han alltid något otroligt romantiskt (på gränsen till dumdristigt) precis innan detta händer. Vem vill inte bli uppvaktad på de viset liksom? Jag vet att jag alltid i hemlighet velat det. Men de är ju inte lätt.

Men jag tror jag har ett litet knep som kan funka. Brev och blommor. Vem skriver brev nu för tiden? Jag tycker man borde göra det mer, för det roligaste som finns är att få ett brev på posten som inte är en räkning eller reklam. Jag ÄLSKAR brev! Tänk om man kunde få ett klassiskt kärleksbrev, de skulle ju minst sagt vara en dröm. Jag har fått 2 eller kanske 3 i hela mitt liv. De är den bästa varianten av brev. De bästa med dem är att du kan spara dem och sedan läsa dem om och om igen. Så vill du ha något sagt, skicka ett brev skrivet för hand via ”snigelposten”, de är de värt!
Sen är alltid blommor uppskattade. I allafall av de flesta tjejer jag känner. Det är liksom en enkel gest som säger mer än du tror. Vill man understryka hur mycket man älskar någon, köp blommor. Rosor är alltid ett säkert kort, annars kan man köpa blommor i samma färg som hennes favorit färg.

De viktigaste är väl att man inte glömmer bort att vara lite romantisk i vardagen. Tänd ljus  när ni ska äta mat tillsammans, ge massage, ta hand om varandra! Glöm inte bort att varje dag visa hur mycket du älskar den andre personen!

Puss på dig!

 

Kommentera

