Blott en dröm

Det finns dagar då man sitter och ser på en film eller lyssnar på en spellista på spotify och het plötsligt kommer det en låt. En låt som berör och som sprider ett lugn över hela kroppen. Jag har en sådan sång. Jag lyssnar inte på den ofta, men så fort den kommer vill jag spela piano. Jag önskar att jag var jätteduktig och kunde spela som dom gör i sången. Jag önskar jag kunde spela just denna melodin. Det är min stora dröm, men med mitt tålamod och mina begränsade kunskaper så kommer det nog förbli en dröm. Tur att det aldrig är fel att drömma.

Michael Nyman – the Heart Asks for Pleasure First (from the movie ”the Piano”)

Puss på dig!

Kommentera

